AndFarAway

A Blog from Amman, Jordan, Online Since 2004.

DMX on Barack Obama



I don’t even know if DMX is still popular, but he was pretty hot when I was in high school. Anyway, here’s a really, really funny interview with DMX that reminds me of a conversation I had with my cousin a few years ago:

Basem: “What did you call the cat?”
Me: “Whitey.”
Basem: “Why, is that because she’s white?”
Me: “Yes.”
Basem: “SHIT, that’s SOOO RACIST!!!” (dead serious)

Anyway, to the DMX interview:

The Listenerd points us to this fantastic XXL interview with rapper DMX that covers many topics, including the presidential election. A felon, DMX can’t vote, so he’s not paying too much attention to the process.

Are you following the presidential race?
Not at all.

You’re not? You know there’s a Black guy running, Barack Obama and then there’s Hillary Clinton.
His name is Barack?!

Barack Obama, yeah.
Barack?!

Barack.
What the **** is a Barack?! Barack Obama. Where he from, Africa?

Yeah, his dad is from Kenya.
Barack Obama?

Yeah.
What the ****?! That ain’t no ****in’ name, yo. That ain’t that nigga’s
name. You can’t be serious. Barack Obama. Get the **** outta here.

You’re telling me you haven’t heard about him before.
I ain’t really paying much attention.

I mean, it’s pretty big if a Black…
Wow, Barack! The nigga’s name is Barack. Barack? Nigga named Barack
Obama. What the ****, man?! Is he serious? That ain’t his ****in’ name.
Ima tell this nigga when I see him, “Stop that bullshit. Stop that
bullshit” [laughs] “That ain’t your ****in’ name.” Your momma ain’t
name you no damn Barack.

So you’re not following the race. You can’t vote right?
Nope.

Previous

Awareness test

Next

Her

13 Comments

  1. so when the f*** did DMX become a name?
    it’s ironic how they censored “fuck” but not “nigga”

  2. Nart

    Well, I must agree with the previous comment, dmx is seriously making fool out of the guy’s name while his is no better plus he is not showing any respect and still he’s considered a culture figure.. !!
    I would have used his own phrases and words to answer him but not in this blog.. Anyway, this thing dmx on Wiki is also known as The Dog, Dark Man X, X, Crazy Earl, Earl Simmons, D. Stupid

  3. Hal

    They didnt censor ‘fuck’ ya Hareega. :D Roba censored fuck. :D

    And ya3ni I basically pissed myself laughing over this. Seriously, this made my day :D

  4. Stephen

    This can’t be real, he had to be taking the piss

  5. Nas

    looooool that literally drove me to tears.”What the **** is a Barack?!”….that’s gotta go on a t-shirt somewhere!

  6. I’m a massive hip-hop fan, and to so-called “real” fans, DMX has never been anything special. His music revolves around imitating dogs by making ridiculous barking/growling songs, and not much else. He is _seriously_ obsessed with dogs, read the man’s autobiography…

    He’s also pretty much unaware of most things. Partly as a result of his ongoing drug and crime problems, partly as a result of plain ignorance.

    When asked in an interview whose music he listens to, he stated ‘nobody, I listen only to my own music’ – his own music being pretty damn bad! If he can’t see beyond the sphere of his own bad music, it’s unlikely that he has any interest in/knowledge of politics. Which is the case for many people, of course, but DMX took it to a whole new level of stupidity! :)

  7. bashar

    Wow, DMX is retarded

  8. ahahahahah! this is really sad :D very, very sad but hilarious!

  9. Basem

    heheh thats how i felt when i first heard the cats name ,, i was like whityy ! daayymn
    What the ****?! . That ain’t that cat’s
    name. You can’t be serious. Whity abu al hija Get the **** outta here

  10. mo

    haha i was gonna say what hareega said … nigga is supposed to be bleeped.

    anyway dmx ba3do 3ayesh??? seems ino 3ayesh under a rock!

    ok who remembers this …
    stop
    drop
    shut em down
    open up shop
    oh
    no

  11. reading this while imagining DMX’s rough, gravely voice is hilarious and no he’s not popular anymore, he basically fell off the map when he got arrested for cocaine and impersonating a police officer at the airport while high on cocaine. So maybe that will explain his obliviousness, the mans a full blown coke head which you’d have to be to not hear of barack obama before, currently the man is more popular than the pope.

  12. Austin

    This is the funniest thing I’ve read all day.

  13. James

    Why should DMX care about the US presidential race? He’s a gangster rapper. He has nothing to do with politics. It’s stupid to assume that just because he’s black, and so is Barack, he’s going to vote for the first time in his life.

    The guys not necessarily ignorant, he just doesn’t give a fuck about anyone but himself. And why not? That’s what made him rich after all.

Leave a Reply

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén